אימון וליווי הקמת עסקים חדשים

הקמת עסק חדש היא חוויה מסעירה ומתגמלת, שיכולה לאפשר לכם להיות הבוסים של עצמכם, לקבוע איך היום שלכם הולך להיראות וכמובן להגשים את החלום שלכם ולעסוק במה שתמיד רציתם, באופן שבו אתם רואים לנכון.  אבל יש לזכור כי עסקים חדשים נכנסים לזירה תחרותית מאוד והסיכויים לשרוד ולשגשג הם נמוכים. עסק מצליח מחייב תכנית מסודרת, יצירתיות ועבודה קשה, במיוחד בעת הקמתו ולכן, מאמן עסקי אשר מתמחה בהקמת עסקים חדשים, יכול לשמש כעזר רב.

השלב הראשון – בחינה עצמית והכנה לבאות

השלב הראשון בהקמת עסק חדש הוא לבחון היכן אתם נמצאים ביחס אל התכונות שנדרשות מבעל עסק. בחינה זו היא חשובה כי היא מעלה למודעות את הנקודות שבהן אתם צריכים להשתפר ומכינה אתכם לעתיד. אם כן, מה הן השאלות שחשוב לשאול בעת הקמת העסק?

  • איך אתם מסתדרים עם מציאת דרכים חדשות לפתרון בעיות? על יזמים לחשוב ביצירתיות ובגמישות ולדעת לנצל הזדמנויות.
  • האם אתם עצמאיים ונוח לכם עם לקיחת סיכונים? להיות בוס זה לקבל את ההחלטות הקשות בעצמכם, לסמוך על היכולות והאינסטינקטים שלכם ולפעול בסביבה של אי ודאות.
  • האם אתם מסוגלים לנהל משא ומתן בצורה משכנעת? כבעלים של עסק, ניהול מו"מ יהיה לחם חוקכם ביום יום. אם לא תוכלו לשכנע משקיעים, שותפים ולקוחות בנחיצות הרעיון המיזם לא יוכל לקום.
  • האם יש לכם סביבה תומכת? בחודשים הראשונים כל זמנכם יושקע בעסק החדש ולכן, מומלץ שתיצרו לעצמכם קבוצה של מספר אנשים שיוכלו לעזור לכם ולייעץ.

גיבוש המטרות והחזון של העסק

לאחר שהבנתם מה יידרש מכם בעת הקמת עסק חדש, עליכם לגבש את מטרות העסק ואת חזונו. המאמן העסקי בשלב זה יעזור לכם במציאת התשובות לשאלות כמו: למה אני מקים את העסק? איזה סוג של עסק אני רוצה? מי יהיו הלקוחות שלי? במה העסק שלי יהיה שונה מעסקים אחרים?

ובנוסף לשאלות מהותיות אלו, תצטרכו להבין מי יהיו הספקים שלכם, מה יהיה גובה ההשקעה הכספית שתידרשו להשקיע בעסק, איך תתמחרו את השירותים או המוצרים שלכם ואיך תפרסמו את העסק.

לשם כך נדרשת תכנית מסודרת שתסייע לכם בשלבי ההקמה ותכלול את הצעדים הבאים:

  1. הכנת תכנית עסקית.
  2. קבלת עזרה ותמיכה מגורמים מקצועיים.
  3. אם מדובר בהמצאה, בדיקה של נושא הפטנט.
  4. בחירת מיקום העסק.
  5. מימון העסק.
  6. החלטה על המבנה המשפטי של העסק.
  7. מציאת שם לעסק ורישום השם אם נדרש.
  8. המצאת רישיונות נדרשים לפעילות העסק.
  9. פתיחת תיקים במס הכנסה מע"מ וביטוח לאומי.
  10. פתיחת חשבון בנק עסקי.

בשלבים הראשונים של הקמת העסק, האימון העסקי יכול להיות קריטי להצלחתו. הוא יעלה את רמת הביטחון העצמי של בעל העסק בעסק ובעצמו, יעזור בהגדרת המטרות ובבניה של תכנית עסקית, ישפר את אופן התנהלותו ויעזור לכם לשמור על רווחה אישית ואיכות חיים, לצד ניהול של עסק מצליח.

בהצלחה!