photostock

כל משפחה מנהלת למעשה גם סוג של משק בית שמתנהל כמו עסק לכל דבר. גם כאן ניתן למצוא מעקב של הכנסות והוצאות, תזרים מזומנים, מטרות  ויעדים להמשך. נראה אם כך, שעל מנת שמשפחה תתנהל בצורה כלכלית נכונה, היא צריכה שיהיה לה לפחות ידע בסיסי בתחום הפיננסי כלכלי.

בנוסף  ניהול משק של משפחה שונה מניהול עסק מכיוון שהוא כולל בתוכו את היחסים המשפחתיים – שנחשבים ליחסים המשמעותיים והמשפיעים מכל על חייו של האדם. אם כן, כיצד היחסים בין בני המשפחה יכולים להשפיע על ההתנהלות הכלכלית?

יחסים בין ההורים

תפקידם של ההורים בניהול משק הבית הכלכלי הוא מכריע והם משמשים למעשה בתור המנהלים של החברה. על מנת לנהל משק כלכלי מוצלח בבית המשפחה יש לנקוט בכמה צעדים:

  • בן או בת הזוג שיש לו יותר אוריינטציה לניהול כלכלי מומלץ כי  הוא ינהל את נתיבי ההשקעה, הוראות הקבע וכדומה.
  • פתיחת חשבון בנק אישי לכל הורה וחשבון בנק משותף להוצאות המשותפות – באופן זה הסיכונים מפוזרים ויהיה יותר קל לשלוט עליהם ולעקוב אחריהם. על מנת לנקוט בצעדים אלו, חשוב שהיחסים בין ההורים יהיו מבוססים על אמון והערכה. אם אחד מהצדדים לא יסמוך על הצד השני, הדבר ישפיע באופן ניכר על ההתנהלות הכלכלית של הבית. ברגע שיש אמון וחלוקת התפקידים מוגדרת, ישנו סיכוי גדול יותר לנהל את ההון בצורה יעילה ובאופן שאף יגדיל אותו משנה לשנה.

כתיבת תגובה

כתובת המייל תשאר חסויה שדות נדרשים מסומנים ב *

ניתן להשתמש בתגיות HTML אלו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

נקוי טופסשליחה