businessman hand drawing a pie chart

למרות הביטחון התעסוקתי שיש בעבודת השכיר, עבודה כעצמאי וכבעל עסק יכולה להיות מספקת ויעילה, אך היא רצופה בקשיים ודורשת מבעליה תכונות מסוימות.

גיל זקלר מפרט על התכונות שנדרשות מבעל עסק:

בראש ובראשונה בעל עסק חייב להבין כי פתיחת עסק קטן או בינוני יכולה להיות משימה לא פשוטה ועליו להכין עצמו לכך, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה מנטלית. לפני שאתם עושים כן, אתם מוזמנים לבדוק האם יש לכם את התכונות הנדרשות מבעל עסק:

  • ניהול משא ומתן –  כבעלים של עסק, ניהול מו"מ יהיה לחם חוקכם בשגרה היומית, החל מהשכרת המבנה, עבודה מול ספקים ולקוחות וכלה בגיוס עובדים.
  • עצמאות – להיות יזם זה לקבל את ההחלטות בעצמך, לסמוך על היכולות והאינסטינקטים שלך ולהיות מוכן לקבל לא ולהמשיך הלאה.
  • סיכונים מחושבים – להיות הבוסים של עצמכם זה אומר לקבל את ההחלטות הקשות. יזמות משמעותה לקיחת סיכונים ופעילות בסביבה של אי ודאות. האם אתם מסוגלים ומוכנים לקחת סיכונים מחושבים?
  • יצירתיות – איך אתם עם מציאת דרכים חדשות לפתרון בעיות? על יזמים לחשוב ביצירתיות ובגמישות ולדעת לנצל הזדמנויות.
  • יכולת שכנוע – אתם יכולים לחושב על הרעיון הגדול בעולם: נניח שהמצאתם את הגלגל בעולם שאין בו גלגלים. אם לא תוכלו לשכנע משקיעים, שותפים ולקוחות בנחיצות הרעיון, המיזם לא יוכל לקום. אם אתם אוהבים לפגוש אנשים חדשים, לדבר בפני קהל ולהציג את הרעיון שלכם בצורה טובה ומשכנעת, הדרך שלכם סלולה.
  • תמיכה  מהסביבה – לפני שאתם פותחים את העסק חשוב ביותר שתהיה לכם סביבה תומכת. בחודשים הראשונים כל זמנכם יושקע בעסק החדש. תיאלצו לקבל החלטות רבות אשר חלקן יהיו מאוד משמעותיות. לכן, יצירת קבוצה של מספר אנשים שיוכלו לעזור ולייעץ לכם היא חשובה. כמו כן, חשוב שהסביבה קרובה כמו בן/בת הזוג והמשפחה יהיו שם בשבילכם.

גיל זקלר מסביר שיזם צריך לפתוח עסק רק בהתקיים שלושת הנקודות הבאות, שחשובות לא פחות מהתכונות הנדרשות מבעל העסק:

  1. העסק הוא משהו שבעל העסק מאוד אוהב לעשות.
  2. העסק הוא משהו שבעל העסק מאוד טוב בו.
  3. בעל העסק מרגיש שבאמת צריך אותו שם: שהוא באמת נותן את הערך הגדול.

אמר אנתוני פארקר שחקן הכדור-סל המהולל: "אם אתה אוהב את מה שאתה עושה, לא תעבוד יום אחד בחייך".

כתיבת תגובה

כתובת המייל תשאר חסויה שדות נדרשים מסומנים ב *

ניתן להשתמש בתגיות HTML אלו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

נקוי טופסשליחה