גיל זקלר

דיאנה שארף -האנט אמרה: "יעדים הם חלומות עם תאריכי הגשה". אם תדעו להגדיר לעסק שלכם  יעדים ברורים וכאלו שניתן למדוד אותם, יש סיכוי גדול שתצליחו להשיג אותם.

היעדים האפשריים שניתן להציב לעסק שלכם הם רבים ועוסקים גם בהגדלת ההכנסות, וגם בתחום הלקוחות: הגדרת קהל יעד וסל המוצרים והעלאת שביעות רצון הלקוחות.

הגדרת קהל היעד וסל המוצרים

האם תמיד ברור לבעל העסק לאיזה שוק הוא פונה? מי הלקוחות שלו? מה סל המוצרים שלו? התשובה היא לא! לעיתים קרובות בעל העסק רואה לפניו פלח שוק מסוים, אך לאחר חשיבה מעמיקה וניתוח צרכי הלקוח, הוא יגלה שניתן להגיע לשוק גדול הרבה יותר.

על מנת לעשות זאת, ראשית, יש להגדיר מה סל המוצרים או השירותים אשר העסק יכול להציע. לדוגמא אחד מבעלי העסקים שאימנתי הינו בעלים של חברת ניהול בניינים וכאשר ביקשתי ממנו להגדיר אילו שירותים הוא מציע ובאיזה תחום הוא נמצא, התברר לו שסל השירותים שלו יכול להיות רחב הרבה יותר, ממה שהוא התכוון מלכתחילה.

הגדלת שביעות רצון הלקוחות

אין צורך להכביר במילים על חשיבות לקוחות העסק. אולם מה בעל העסק עושה על מנת לוודא כי הם שבעיי רצון מהשרות או המוצר? או כדי לוודא שהלקוחות יחזרו שוב ולא יעברו למתחרים, שם ירכשו מוצרים ושירותים נוספים?

גם כאן יש להכין תוכנית סדורה המפרטת את הפעולות הנדרשות לשימור הלקוחות. לדוגמא, ניתן לפנות בצורה יזומה ללקוחות, אחת לכמה זמן, ולשאול אותם האם הם מרוצים מרמת השרות או המוצר, מה אנו יכולים לעשות כדי לעזור להם, מה הבעיות שהם מתמודדים איתם וכדומה.

כמו כן, ניתן להפיק דוחות תקופתיים על מנת לאתר שינויים מהותיים במחזור הכנסות של לקוח ולבדוק מה הסיבה לכך.

כתיבת תגובה

כתובת המייל תשאר חסויה שדות נדרשים מסומנים ב *

ניתן להשתמש בתגיות HTML אלו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

נקוי טופסשליחה