גיל זקלר

בתחומים רבים גם עסק קטן יכול וצריך להתנהל כמו עסק גדול. מרכיב הניהול הוא אלמנט מכריע בצמיחה של עסק קטן ועל מנת להיות מנהלים טובים, יש להיות מודעים לכמה דברים חשובים ומרכזיים.

גיל זקלר מסביר איך תוכלו לשפר את יכולות הניהול  שלכם:

התמקדות בעיקר

בעסק קטן בעל העסק רוצה לעשות הכול. לעיתים קרובות חל הכלל "תפשת מרובה לא תפשת" .על בעל העסק להתמקד בתחומים הקריטיים להצלחת העסק בהם אין לו מחליף. כל פעולה אשר ניתן לדחות אותה או להעביר אותה לגורם אחר שיבצעה, תפנה לבעל העסק זמן לביצוע הפעולות החשובות לקיום העסק, כמו גיוס לקוחות, סגירת עסקאות וניהול המזומנים. על בעל העסק לקבוע לעצמו יעדים עסקיים לשנה הקרובה ולבחון בצורה תקופתית היכן הוא עומד מול יעדים אלו והאם יש לבצע התאמות כאלו או אחרות.

על מנת לשפר את היכולות שלכם בניהול העסק, עליכם למדר את התחומים השונים שמרכיבים אותו. תפעול העסק מכיל תזרים מזומנים, הכולל תיעוד ובקרה על ההוצאות וההכנסות ומעקב אחר ענייני המשרד. על מנת לתפעל את העסק כראוי יש להיעזר באנשי מקצוע בתחומים השונים ולהאציל סמכויות במקרה הצורך. למשל, להיעזר בשירות של מנהלי חשבונות, רואי חשבון, מנהלי משרד וכיו"ב.

מזומנים ובנקים

מימון נכון של פעילות העסק הוא מרכיב קריטי בהישרדותו וצמיחתו. על בעל העסק להבין ולהיות מודע לכל ההתנהלות הפיננסית ולעבודה מול הבנק. יש לקבוע מסגרת אשראי מתאימה לימי האשראי של הלקוחות אל מול ההוצאות השוטפות למשכורות וספקים. יש ליידע את הבנק בכל שינוי לעומת התכנית המקורית ולהיערך בהתאם. התנהלות פיננסית נכונה תאפשר לבעל העסק "ראש שקט" למימוש היעדים העסקים.

לקוחות פיתוח עסקי ושיווק

הלקוחות הם לב העסק. ללא לקוחות העסק לא יכול להתקיים ולו יום אחד. יש לדאוג ולשמר את הלקוחות הקיימים, להיות קשוב לצרכים המשתנים שלהם, להיות פרו אקטיביים, ליזום מפגשים תקופתיים ולנסות ולהגדיל את היצע השירותים ו/או המוצרים המוצעים להם. במקביל יש לפעול לחיפוש הזדמנויות עסקיות חדשות ולמציאת לקוחות חדשים.

יועצים מלווים 

כל בעל עסק חשוב שתהיה לו "קבוצת חלומות" אשר מורכבת מאנשים שונים אשר יכולים לתת עצה  טובה, לעזור בחשיבה ובניתוח שווקי העסק ובתכניות לעתיד. תמיכה עסקית זו מהווה בסיס איתן לבעל העסק.

 

 

כתיבת תגובה

כתובת המייל תשאר חסויה שדות נדרשים מסומנים ב *

ניתן להשתמש בתגיות HTML אלו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

נקוי טופסשליחה