fff

עסקים קטנים ובינוניים מהווים את רוב העסקים במדינת ישראל ולמרות שחלק מהם נסגרים בשנים הראשונות, הם מהווים חלק נכבד מפעילות המשק ועל כן צריכים להתנהל בצורה זהירה ומדויקת על מנת להצליח ולשגשג. על מנת להתנהל בצורה נכונה יש להבין כיצד לנהל את העסק מבחינה פיננסית ולהבין מהם תפקידיו של רואה החשבון ומה לא בתחום ניהולו.

מאת: גיל זקלר- צוות האינטרנט

לעיתים קרובות בעל העסק סומך על רואה החשבון שיעשה עבורו דברים רבים, אשר אינם בהגדרת תפקידו. רואה החשבון נתפש בצדק, כסמכות המקצועית בכל מה שקשור לענייני כספים, אולם בדרך כלל משימותיו של רואה החשבון הן הכנסת דוחות שוטפים ושנתיים למוסדות השונים, כמו מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי וכן, ביצוע הנהלת החשבונות השוטפת של העסק.

רואה החשבון אינו מעורב בניהול השוטף של העסק, בתזרים המזומנים של העסק, אינו מכין דוחות שוטפים על בסיס חודשי או רבעוני ואיננו מתמחר רווחיות של השרותים והמוצרים של העסק.

כדי לקבל שרותים נוספים מרואה החשבון, על בעל העסק ראשית להגדיר לעצמו מה חשוב לו לקבל באופן שוטף ולאחר מכן לפנות לרואה חשבון שלו כדי לקבל שרותים אלו.

רואה החשבון יכול להפיק דוח תזרים מזומנים, מאזני בוחן מעודכנים פעם בחודש, עזרה בתמחור שרותים ומוצרים, עזרה בהכנה למכרזים ועוד.

יש לתאם ציפיות עם רואה החשבון בכל הקשור לסוג הדוחות ותדירותם וכמובן – לעלות הכרוכה בהם. גיל זקלר מסכם כי רואה החשבון של העסק יכול לתת הרבה,  צריך רק לדעת לבקש.

 

כתיבת תגובה

כתובת המייל תשאר חסויה שדות נדרשים מסומנים ב *

ניתן להשתמש בתגיות HTML אלו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

נקוי טופסשליחה