גיל זקלר

את הרישיון לאופנוע עשיתי בגיל 45 ואני רוכב זה כשנתיים. גיליתי להפתעתי הרבה כי הרכיבה יכולה ללמד אותנו דבר אחד או שניים לחיים בכלל ולהתנהלות עסקית בפרט.

ענווה וצניעות

הרכיבה על האופנוע מלמדת על מקומנו בעולם. אנחנו הכי פגיעים לא מוגנים וקטנים על יד האוטובוסים והמכוניות. אין לנו הגנה ואם לא נכיר בזאת ונחשוב שאנחנו גדולים וחזקים יותר ממה שאנחנו באמת נסכן את חיינו.

ניהול סיכונים

האם לבצע עקיפה? האם לעבור בין שתי מכוניות? הכול קשור לניתוח מהיר של סיכון וסיכוי. מה רמת הסיכון כמה אני מוכן לקחת ועבור מה.

סבלנות

מזדחל מאחורי אוטובוס שעת צהריים יולי אוגוסט. חום אימים אגלי זיעה בקסדה. מרווח צר בין אוטובוס למשאית צר מספיק לעבור ולקבל משב רוח קריר עוברים? לא.מסוכן מידיי. מחכים עד לאפשרות המתאימה הקרובה.

ניצול הזדמנויות

רכיבה בפקקים מייצרת לנו הזדמנויות רבות למעבר בטוח ומהיר. כל הזמן נפתחות הזדמנויות חדשות ואם לא ננצל אותן ניאלץ להיתקע מאחורי שני רכבים אשר לא מאפשרים לנו מעבר.

שליטה בכעסים

רכב חתך אותנו וסיכן את חיינו. כאשר הייתי בעל רכב הייתי ממהר להשיג אותו וללמד אותו שעור בנימוסים והליכות ואולי גם "מחזיר" לו כגמולו. כאשר רוכבים על אופנוע אנו נדרשים לשלוט בכעסים.אין משהו אחר לעשות.

תגובה מהירה

הכביש מזמן לנו אירועים לא צפויים. עצירה פתאומית של רכב, מעבר רכבים בין נתיבים, כתם שמן על הכביש ועוד. אם לא נהיה מרוכזים ומוכנים עם תגובה לכל תרחיש אנו עלולים להיקלע למצבים לא נעימים .

הכנה ותכנון מראש

יצאנו לדרך שמחים ומאושרים כאשר השמש זורחת. לאחר זמן קצר עננים מתקדרים מעל ראשנו וגשם מתחיל לרדת כאשר אנו ברכב אנו כמובן אדישים. בעת רכיבה על האופנוע עלינו להכין את עצמנו לפני כל נסיעה ארוכה לאסוף מידע ולהיערך בהתאם.

תשומת לב לסביבה

בקיץ אנו עוברים בין מזגן הרכב למזגן המשרד ולמזן בית בחורף כנ"ל. על האופנוע גיליתי כמה רבדים חדשים לעונות השנה. בקיץ בבוקר בערב וכו.

כאן ועכשיו

הרכיבה על האופנוע מחייבת אותנו למקסימום ערות ונוכחות.עלינו להיות ממוקדים במה שקורה בכל רגע נתון.מחקרים הקשורים לתחום המיינדפולנס (mindfulness) גילו כי מיקוד תשומת הלב במה שקורה עכשיו מפחית מתח באופן דרמטי ומשפר מדדים של בריאות וביצועים בעבודה.

רכיבה על אופנוע? לא מה שחשבתם.

כתיבת תגובה

כתובת המייל תשאר חסויה שדות נדרשים מסומנים ב *

ניתן להשתמש בתגיות HTML אלו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

נקוי טופסשליחה